پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان

پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان
 
سامانه پیام کوتاه ((پیام رسون)) سامانه پیام کوتاه رایگان و نمایندگی سامانه پیام کوتاه در سایت پیام رسون
Design by : NazTarin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





سايه شهاب ايراني بر آسمان حيفا و تل‌آويو

 

رژيم صهيونيستي در سرزمين هاي اشغالي بالغ بر 10 پايگاه هوايي مهم دارد. "تل نوف" ، "حتزار"، "حاتزوريم" و "بن گوريون" از جمله پايگاه هاي هوايي راهبردي ارتش اسرائيل در سرزمين هاي اشغالي است که با توجه به برد موشک بالستيک شهاب، در صورت هرگونه اشتباهي اين پايگاه ها با اين موشک ها نابود خواهد شد.

قدرت موشکي ايران اکنون يکي از دستاورد‌هاي بزرگ جمهوري اسلامي در عرصه فناوي‌هاي نظامي و قدرت دفاعي کشور است که نقطه شروع اين پيشرفت را مي‌توان دوران جنگ تحميلي و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط ساير کشور‌ها دانست. امروز با تکيه بر توانمندي داخلي و استفاده حداکثري از ظرفيت‌هاي موجود در فواصل زماني کوتاه، موشک‌هاي جديد و مدرني توسط نيرو‌هاي مسلح کشور رونمايي مي‌شود که با معرفي هرکدام از آن‌ها دشمنان از پيشرفت ايران در عرصه دفاعي عصباني‌تر شده و توانايي جمهوري اسلامي در عرصه دفاعي نمايان‌تر مي‌شود.

خانواده «شهاب» را بايد نامدارترين نسل موشک‌هاي ايراني دانست که در 3 رده شهاب 1، 2 و 3 توليد شده است.  اين موشک‌ها که در انواع ميان‌برد و دوربرد ساخته شده‌اند، مي‌توانند به راحتي مواضع دشمنان احتمالي در منطقه را مورد هدف قرار دهند. خانواده موشک شهاب از سال 81 تاکنون به طور رسمي ساخته مي‌شود. اين موشک يک موشک ميان برد بالستيک است که در ابتداي آزمايش‌ها، 1300 کيلومتر برد داشت، اما با تلاش مهندسان ايراني بهينه شد و برد آن به 2100 کيلومتر رسيد. آزمايش‌هاي اين موشک از سال 1377 تا 1382 ادامه داشت و سرانجام در تيرماه سال 1382 رسماً به آمار موشک‌هاي ايراني افزوده شد. اين موشک از سوخت مايع براي تهيه نيروي پيشران استفاده مي‌کند. اين موشک براي نخستين بار در ميدان آزادي و در هفته دفاع مقدس به نمايش همگان در آمد. 

 پس از آزمايش موشک شهاب 3 در سال 1377 و اعلام مشخصات آن از جمله بُرد، نگاه دشمنان به توانايي موشکي ايران تغيير کرد، زيرا ارائه نمونه‌هاي جديدتر از خانواده موشک هاي شهاب نشان دهنده رسيدن ايران به سطوح بالاي فناوري موشکي بود که نويد محصولات مرگبارتري را در آينده مي‌داد و اين موضوع ترس دشمنان را چندين برابر مي کرد. وزن موشک شهاب 3، 16 تن و قطر آن 1?3 متر و طول اين موشک در حدود 16متر مي‌باشد. وزن خشک اين موشک 2180کيلوگرم است و قادر به حمل يک کلاهک 760 تا 1000 کيلوگرمي مي‌باشد. اين موشک ها 17 متر طول دارند و قادر هستند کلاهکي به وزن هِزار کيلوگرم را تا مسافت 1300 تا 1500 کيلومتر حمل کنند.

در نمونه جديد شهاب، برد اين موشک به 2200 کيلومتر افزايش و خطاي هدف‌گيري که در نسل قبلي نسبت به برد آن 8 در ده‌هزار بوده، در نسل جديد، به 2 در ده‌هزار کاهش يافته است. موتور موشک شهاب3، حدود 27هزار کيلوگرم نيروي رانش توليد مي‌کند که براي طي مسافت دو هزار کيلومتر کافي است. راهکار افزايش برد موشک نيز استفاده از کلاهک‌هاي کم وزن‌تر است و به همين دليل، وزن کلاهک‌هاي از 760 تا هزار و 200 کيلوگرم متفاوت است. يکي از نکات جالب توجه موشک شهاب، دقت هدف‌يابي و رهگيري است که با کم ترين ميزان خطا، هدف را منهدم مي‌کند.

ارتش رژيم صهيونيستي در سرزمين هاي اشغالي بالغ بر 10 پايگاه هوايي مهم دارد. "تل نوف" ، "حتزار"، "حاتزوريم" و "بن گوريون" از جمله پايگاه هاي هوايي راهبردي ارتش اسرائيل در سرزمين هاي اشغالي است که با توجه به برد موشک بالستيک شهاب، در صورت هرگونه اشتباهي اين پايگاه ها با اين موشک ها نابود خواهد شد. 

نکته جالب توجه خانواده شهاب سيستم اختصاصيِ ناوبري آنها است که موجب شده غربي ها ادعا کنند ايران اين موشک‌ها را از کشور‌هاي ديگر تهيه کرده است؛ اما اين سيستم ناوبري و الکترونيکي خانواده شهاب توسط متخصصان ايراني تهيه شده و جاي هيچ بحثي را باقي نگذاشته است. اين سيستم علاوه بر آن که قدرت شناسايي و اصابت به اهداف را به گونه‌اي بسيار دقيق در اختيار ايران قرار داده، مکانيزمي دارد که موشک در صورت خروج از مسير تعيين شده نيز مي‌تواند آن را تصحيح کرده و به مسير بازگشته و درصد اطمينان از برخورد را به نحو چشمگيري افزايش دهد.

نکته ديگر در خصوص بهينه سازي استفاده از موشک‌هاي شهاب، تغيير زاويه شارژ موشک شهاب است که از اين پس با زاويه صفر با سطح افق مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين تغيير موجب مي‌شود تا فواصل آماده سازي شليک موشک‌ها کم تر شده و قدرت متحرک سازي شليک‌ها افزايش يابد تا شليک‌هايي نامحدود در زمان‌هاي کوتاه را شاهد باشيم.

پايگاه تحليلي «بيزينس‌اينسايدر» در گزارشي به نقل از کارشناسان نظامي خود در خصوص توانمندي موشکي ايران مي‌نويسد که ايران هم‌اکنون بزرگترين نيروي موشکي راهبردي در خاورميانه را در اختيار دارد و آزمايش‎هاي مختلف سال‎هاي اخيرنشان مي‌دهد که ايران در حال حاضر موشک‎هاي بالستيک کوتاه‌برد، ميان‌برد وهمچنين موشک‎هاي کروز و راکت هاي بردِ بلند را در خاک خود توليد مي‌کند.

 
اين گزارش در ادامه مي‌افزايد: ايران هزاران موشک با سوخت مايع از نوع شهاب 1 با برد 300 کيلومتر، شهاب 2 با برد 500 کيلومتر، قائم با برد 500 تا 800 کيلومتر، شهاب 3 با برد 1000 تا 2200 کيلومتر، و موشک قادر با برد 1500 تا 2000 کيلومتر در اختيار دارد. برد اين موشک‎ها به حدي است که مي‌توانند پايگاه‌هاي نظامي آمريکا در همه خليج فارس را با دقت بالا هدف قرار دهند،همچنين تمام خاک رژيم اشغالگر قدس در تيررس موشک‎هاي شهاب 3 و قادر قرار دارد و "اين يعني اولين اشتباه رژيم صهيونيستي مي تواند آخرين اشتباه آنها باشد".

 

پس از آزمايش موفقيت‌آميز موشک‎هاي بالستيک ايران، «الجزيره» در گزارشي تحت عنوان «قدرت موشکي ايران» ضمن اشاره به اينکه موشک‎هاي بالستيک در خصوص نشانه‌گيري اهداف دوربرد و قدرت تخريبي نسبت به موشک‎هاي کروز يا جنگنده‌هاي سنتي مزاياي نظامي بالايي دارند،نوشت که سرعت بالاي موشک‎هاي بالستيک قدرت تخريبي اين سلاح نظامي را بالا مي‌برد و همچنين رهگيري اين نوع موشک به شدت سخت است، حتي سامانه موشکي دفاعي بالستيک بسيار پيشرفته «آمريکن پاتريوتPAC-3» قادر به رهگيري آن نيست.

کشور ما طي سال‌هاي اخير توانسته‌  است طيف‌ متنوعي از موشک‌هاي بالستيک با ويژگي‌هاي متفاوت براي مقابله با انواع تهديدات را طراحي و توليد کند که به همين سبب به يکي از قدرت‌هاي موشکي جهان و منطقه غرب آسيا تبديل شده است. توانمندي نظامي و دفاعي کشور، بدون شک يکي از مهم ‏ترين محورهاي راهبرد نظامي جمهوري اسلامي ايران براي مقابله با تهديدات است. همينطور بر اساس مولفه‌هاي قدرت، توان موشکي به عنوان يکي از مهمترين عامل بازدارنده تهاجم نظامي قرار دارد که کشور ما به خوبي از آن برخوردار است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 15 آبان 1397برچسب:, توسط smsreson